Klassenmanagement: gewoon ‘het naar je zin maken’

“Veel scholen vragen ernaar, veel leraren worstelen ermee en passend onderwijs en andere ontwikkelingen in het onderwijs versterken de behoefte eraan: klassenmanagement dat het mogelijk maakt om met verschillende instructieniveaus te kunnen werken.”
Tjeerd Mijnster

Tjeerd-Mijnster_Klassenmanagement.pdf

 

Cruciale sleutels in Onderwijs
Anders Opbrengstgericht werken

Over het vernieuwend onderwijs de ruimte neemt voor het in beeld brengen van brede talentontwikkeling bij kinderen.

Over wegen vinden voor verantwoorden zodat het past bij de bril van de school en de bril van de Inspectie van het Onderwijs.

Over cruciale sleutels voor succes om dat allemaal waar te maken in een vernieuwende school.

Cruciale-sleutels-in-Onderwijs-Anders-Opbrengstgericht-werken.pdf

 

De opbrengst, dat ben ik….

In vernieuwend onderwijs wordt ‘opbrengst’ breder gezien dan alleen cognitieve vaardigheden en
toetsuitslagen. Maar kun je dan wel opbrengstgericht werken? Uit gezamenlijk onderzoek van
diverse vernieuwingsscholen blijkt dat het noodzakelijk is bij de opbrengstdiscussie drie vragen.

Artikel-De-opbrengst-dat-ben-ik.pdf

 

Montessorionderwijs in de 21e eeuw

Uitgaande van de oorspronkelijke inspiratie in het werk van Maria Montessori is het onderwijs dat haar naam draagt voortdurend in ontwikkeling. Het Montessorionderwijs vormt op grond van de nieuwste didactische, pedagogische en maatschappelijke inzichten een goede omgeving voor de ontwikkeling* van leerlingen uit alle lagen van de samenleving.

Montessorionderwijs-in-de-21e-eeuw.pdf

Nieuws

Monte Glossy

Monte Glossy is het magazine/de schoolkant van Montessorischool van Lith in Deventer

Lees meer